wDrodze: Wyspa Sentosa, Singapur

Opinia: Qatar Airways Klasa Ekonomiczna Londyn Heathrow – Doha
Opinia: Double Tree by Hilton Old Doha
wDrodze: Doha, Katar
Opinia: Qatar Airways Klasa Ekonomiczna Doha – Singapur
Opinia: One Farrer Hotel & Spa, Singapur
wDrodze: Singapur
wDrodze: Wyspa Sentosa, Singapur
Opinia: Air Asia Klasa Ekonomiczna Singapur – Kuala Lumpur
Opinia: InterContinental Hotel, Kuala Lumpur
wDrodze: Kuala Lumpur, Malezja
wDrodze: Putrajaya, Malezja
wDrodze: Cameron Highlands, Malezja
wDrodze: Kuala Gandah, Malezja
Opinia: Qatar Airways Klasa Ekonimiczna Kuala Lumpur – Doha – Londyn Heathrow


Wyspe Sentosa mozna opisac w bardzo krotki sposob – park rozrywki Singapuru, ktory w ciagu roku odwiedza dwadziescia milionow ludzi! Sama nazwa pochodzi z jezyka malajskiego i tlumaczy sie jako “satysfakcja”, co bardzo pasuje do samej wyspy, w koncu po to ludzie tam przybywaja. Z atrakcji, ktorymi moze pochalic sie wyspa, moznaby wymienic: 2 kilometry plazy, kilkanascie hoteli, park wodny, Universal Studios, muzeum figur woskowych Madame Tussauds, S.E.A. Aquarium i mnostwo, mnostwo innych atrakcji.

IMG_1916

Hard Rock Hotel

IMG_1923

Park wodny

IMG_1912

Prywatne wille

Dojechac na wyspe mozna na wiele sposobow: samochodem, kolejka, autobusem, jednak chyba najbardziej efektownym sposobem jest kolejka linowa. Sklada sie ona z dwoch lini: Mount Faber Line i Sentosa Line. Podroz zaczyna sie z VivoCity (Harbour Front Station), do ktorego mozna dotrzec metrem. Jest to stacja srodkowa lini Mount Faber. Z tej stacji mozna pojechac na Mount Faber, miejsce to jednak nie ma zbyt duzo do zaoferowania. Poza byciem na szczycie gory, restauracja i sklepem z pamiatkami, nie bylo tam nic szczegolnego do robienia. Pozostalo wsiasc do kolejki i wrocic, ale tym razem nie wysiadajac na kolejnej stacji, ale jadac dalej do stacji Sentosa. Po dotarciu do Sentosa jestesmy juz na wyspie i do dyspozycji mamy pierwsze atrakcje. Kilkuminutowy spacer doprowadzi nas do drugiej kolejki linowej, ktora na swojej trasie ma kolejne atrakcje.

IMG_1878

Mount Faber

IMG_1883

Widok z Mount Faber

IMG_1903

Harbour Front Station

Universal Studios to jedno z dwoch miejsc, ktore odwiedzilem podczas pobytu na wyspie i na pewno jest to raj dla dzieci, ale nie tylko dla nich. Sam tez wyszedlem w dobrym humorze. Park jest podzielony na kilka tematycznych segmentow, takich jak: Shrek, Park Jurajski, Sci-Fi, Nowy Jork. Kazdy, z tych oddzielnych parkow, ma swoje atrakcje, takie jak rollercostery. Jedzenie wewnatrz parku jest dosyc beznadziejne, wiec albo trzeba wziasc cos ze soba albo zjesc przed wejsciem do parku w centrum handlowym, polozonym obok parku, jest wiele restauracji.

IMG_2187

Slynna kula Universal

IMG_2197

Wejscie do parku rozrywki

IMG_2273

Zamek Shreka

Drugim miejsce, ktore odwiedzilem bylo S.E.A. Aquarium, czyli oceanarium, ktore wlasciwie mozna teraz spotkac w kazdym wiekszym miescie na swiecie. Bylem jednak pozytywnie zaskoczony. Poza typowymi dla takiego miejsca, akwariami z roznymi rybami i innymi morskimi zwierzetami, sa tez wystawy pokazujace eksploracje morska swiata. Ciekawy jest tez ogromny model statku, pokazujacy jak wygladalo wnetrze takiego obiektu w czasach odkrywcow.

IMG_1987

Wejscie do oceanarium

IMG_2017

Model statku podroznikow

IMG_2058

Podwodny tunel

IMG_2080

Glowna sala ocenarium

PODSUMOWANIE

Spedzilem tylko jeden dzien na wyspie Sentosa i zaledwie troche posmakowalem, co ta wyspa ma do zaoferowania. Ile trzebaby czasu spedzic na wyspie, by dobrze ja poznac i wyprobowac wszystkie atrakcje? Pewnie z tydzien! Moznaby trzy dni spedzic w samym Universal Studios. Mysle, ze Sentosa moze byc sama w sobie celem podrozy wielu osob i rodzin, tam mozna znalezc hotel i spedzic caly urlop. Na pewno jest wiele atrakcji, ktore zajelyby tygodniowy wypoczynek.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s